15.1.2013

גן מאיר


שושנות מים
זוגות ספסלים צמודים מסביב
ספסלים מרוחקים לבודדים
אני יושבת בספסל זוגי
זוגתי אישה מבוגרת
בעגלה תינוקת ישנה

בבריכת השושנות מזרקה
חלקה התחתון עשוי הפלסטיק
בולט מעל קו המים
מסגיר שזהו לא גן יפני

גן מאיר הוא החצר האחורית של כולם
גן מאיר משתנה אחת לשבוע
משנים אותו על מנת שלא נקשר לאף ספסל

זוגתי קמה ומיד מתיישבת שוב

לכל תושבי הגן
לוטוסים בחצר
אם אין ספסל פנוי
יש לוטוס
זה לא עניין של מה בכך

מסביבי בודדים
בספסלים של זוגות
ותיירת שחגה מסביב לבריכה
מחפשת דבר מה

אני מתבוננת
מנסה לכתוב מהר
כמו הצלמת שבודאי אני לא

מה היא מחפשת?

גם אני חגתי קודם לכן
חיפשתי עדשות מים
ולא מצאתי

איש מימיני
יושב עם כלבו השמן ממנו
מצחיקות
בחירות של אנשים
לו הייתי ערה לבחירותיי שלי

זוגתי הלכה מבלי לומר שלום

תמוה מאד
המרחק בין זוגות הספסלים בתל אביב
אני סקרנית כבר זמן מה
אולי אפנה לעירייה

זוג חדש נפגש
בעלי כלבים כמובן
אם יהיה לי כלב
נראה שלא אהיה בודדה שוב לעולם

צלצול בית ספר קוטע מחשבה והווה

הזוג נפרד

קשה לבכות בגן מאיר
  
נותרתי אני
ואישה אדמונית כעוסה
בוהה בנקודה שדורשת ממנה לעקם את צווארה
ואני רוצה לחבק אותה

אפשר לחלק את הגן לחצרות קטנות
במשמרות
לכל אחד תהיה מרפסת

גן מאיר בלתי אפשרי בחשיכה
אף אחד לא מאיר כך את חצרו שלו

איש נוסף מחפש דבר מה בתוך המים
יש לו מעיל מדים שאיני מזהה
וכובע מצחייה
ופדחת מתחת

איש אחר עובר
לאחר דקה חוזר על עקבותיו
אני אוהבת  אנשים החוזרים על עקבותיהם

האישה קוראת  בדקדוק רב
את השלט שליד הבריכה
והולכת או שבה
למקום אחר

איש חדש
עם עיתון
עיתון הוא תירוץ  טוב
כמו הכתיבה שלי
נוחה יותר מבהייה

אני אוכלת חטיף שנתקע בשיניים

שאגות כלבים נשמעות מרחוק
יונה שחורה לה צוואר ירוק באה לבקר אותי

האיש שותה קולה
מביט בי ובמים לסירוגין
ופונה אל העיתון

עורב מגיע
אחריו רץ האסקי סיבירי קטן
חמוד עד שליבי נחמץ
האם היה נחמץ גם לו היה שלי?

כשרק עברתי לגור לבד
היה ליבי נחמץ מרוב תודה

לעט צל יפה בשעת הכתיבה
כך שאיני יכולה להרים ראשי ולהתבונן
בעוברים ובשבים

עוברים ושבים
זה ביטוי תמוה
אפשר גם לטייל
אני מעדיפה עוברי אורח

צריכה ללכת 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה